Adminisztrációs hiba miatt 510 forintba került a dízel pénteken több Mol-kúton
Bár Hernádi Zsolt is az üzemanyagok hatósági árának fokozatos kivezetéséről beszélt, nem az kezdődött el, csak a Mol hibázott.
Bár Hernádi Zsolt is az üzemanyagok hatósági árának fokozatos kivezetéséről beszélt, nem az kezdődött el, csak a Mol hibázott.
Eleinte ment a trükközés, mára azonban lehetetlenné vált.
Kétféle árat kell használniuk a kutasoknak, de nem egyszerű az átállás.
A Mol részletes útmutatót adott ki, ebben szerepel például, hogy fizetéskor kötelező lesz bemutatni a kutaknál a forgalmit, és érvényben vannak a napi 100 literes mennyiségi korlátozások is.
Technikailag kivitelezhetetlen a kormány legújabb, a külföldi autósokat a hatósági áras tankolásból kizáró rendelete, ráadásul diszkriminatív is – állítja a Független Benzinkutak Szövetsége az Orbán Viktor miniszterelnöknek írt nyílt levelükben, melyben pontokba szedték aggályaikat.
“Vissza Ausztriába!” – így hajtották el az egyik magyar kútról az osztrák autóst, de egy másik benzinkútnál szerencsével járt, és a tilalom ellenére tudott a hatósági áras olcsó benzinből tankolni a Kronen Zeitung szerint.
Egy győri benzinkúton még éjfél előtt is sorban álltak az autók.
A kútoszlop környezetében magyarul és angolul is ki kell rakni tájékoztatást.
Kivitelezhetetlennek tartják a benzinkutasok a kormány döntését, hogy csak magyar rendszámú autókba lehessen ársapkás üzemanyagot tankolni. Tankolás után már nincs sok értelme ellenőrizni a forgalmit, az egy kútfejre számolt kétfajta ár pedig fogyasztóvédelmi aggályokat vet fel.
Eddig egységesen 400 forint volt a kilométerdíj a városban.
A május 1-jén hatályát vesztő intézkedéssel elégedett a kormány, és az inflációs adatokat látva nagy lehet a kísértés, hogy fenntartsák. A hatósági árak kivezetése azonban, amit Orbán Viktor miniszterelnök február elején még jó ötletnek tartott, az érintett termékeknél, úgy tűnik, gyors dráguláshoz vezet majd. A döntésnél ezt is mérlegelniük kell, és elvileg azt is, hogy miként látják ezt a piaci szereplők, igaz, őket nem kérdezték.
Az ellátás a kutak átvétele nélkül is biztosított – írta a társaság.
A töltőállomásokon a hatósági árak miatt létkérdéssé vált, hogy Orbánéknak több szavazatot hoz-e a befagyasztott üzemanyagköltség, mint amennyit elvisznek az esetleg bezáró kutak. És hátra van még a feketeleves, hogy mit jelent majd a üzemanyagpiacnak az Oroszország ellen elrendelt egyre több szankció.
A bajba jutott töltőállomások és a kormány hétfőn ülnek tárgyalóasztalhoz, ám ha nem sikerül megállapodásra jutni, akkor autós demonstrációt szervezhetnek a kutasok.
A kormánynak is odaszúrt egyet a bejegyzésében, amiben kéréssel fordult az autósok felé.
Ha nem változik valami, ellátási problémák lehetnek.
Hamarosan viszont fellélegezhetnek valamelyest, mert szerdától életbe lép az üzemanyagok adójának csökkentése.
A Holtankoljak.hu ügyvezetője arról is beszélt a Népszavának adott interjújában, hogy várhatóan maradnak még az üzemanyag-ellátási gondok, mert az importőröket nem csábította vissza a magyarországi piacra a 20 forintos jövedékiadó-csökkentés sem.
Előfordult ugyanis, hogy több tonnával vettek emberek ételt, ami végül a feketepiacon kötött ki.